Business Intelligence
Weet wie je klanten zijn!
BUSINESS INTELLGENCE

Weet jij wie je Klanten zijn?

Met URS haal je maximaal rendement uit klanten en prospects

Wij geven als enige organisatie binnen de Telecom  inzicht in de kenmerken, interesses en gedragingen van alle 7.711.561 huishoudens die Nederland op dit moment telt. In een wereld die snel verandert, geloven we dat continu klantinzicht het kompas is dat de weg wijst naar het beste resultaat. URS maakt Big Data inzichtelijk, begrijpelijk en toepasbaar!

Waar kan URS je mee helpen?

URS heeft diverse producten en services ontwikkeld die in meer of mindere mate interessant voor jouw organisatie zijn. Dat hangt af van je ambities, mogelijkheden, data en de relevantie daarvan. Ontdek je ze samen met ons of ga je graag zelf aan de slag met individuele achterliggende kenmerken? De mogelijkheden die we bieden zijn eindeloos. De  consumenteninformatie is toepasbaar voor iedere aanpak en doelgroep. Met gerichte acties bereiken we afgesproken doelen. 

 

Totale klantsegmentatie
Onze segmentatie is ontworpen om alle ruim 7,7 miljoen huishoudens in Nederland te identificeren en te classificeren. De huishoudens zijn gesegmenteerd in 59 subsegmenten, die zijn samengevoegd in 11 segmenten. Het resultaat is een classificatie die een duidelijk beeld schetst van de Nederlandse consumenten voor wat betreft hun sociodemografie, levensstijl, cultuur en (koop)gedrag. Dit geeft je het meest nauwkeurige inzicht in de Nederlandse consument van de 21e eeuw.

Whize Segmentatie Data
  • De data geeft een 360° beeld. Online data geeft onder andere informatie over het consumentengedrag dat zich binnen jouw blikveld afspeelt. Alles wat een consument daarbuiten doet kun je niet zien en kun je dus ook niet meenemen in je marketingproces. Segmentatiegegevens bieden extra inzichten die andere bronnen niet leveren.

Het gemak van de Whize typeringen. Onze segmentatiedata bevat onder andere de indeling in consumenttypen, genaamd Whize. Dit is in de Nederlandse markt de meest onderscheidende consument classificering. Door toepassing van Whize wordt het zeer eenvoudig om een aantal verschillende klantcontactstrategieën naast elkaar te managen, omdat de toewijzing van individuele consumenten aan segmenten eenvoudig kan geschieden via postcode-huisnummer-toevoeging, IP- adres en/of e-mail adres.

De segmentatie van Whize heeft een aantal eigenschappen die andere databronnen zoals (online) gedragsinformatie niet kunnen bieden:

Levensfase is een ijzersterke voorspeller. Consumentengedrag evolueert over tijd, waarbij levensfase een belangrijke driver voor verandering is. De Whize segmentatiedata is de meest krachtige informatiebron binnen Nederland met betrekking tot veranderingen in levensfase. Klant- en gedragsdata bieden vaak niet de aanknopingspunten om levensfase goed te duiden.

  • De data is landelijk dekkend. Ieder huishouden van Nederland komt voor in onze database en alle velden zijn volledig gevuld voor ieder individueel huishouden. Voor (online) gedragsdata geldt dat het altijd een beperkte sample van Nederland betreft. Een belangrijke voordeel van een landelijk dekkende database is dat je beter zicht hebt op prospects. Daarnaast is het een groot voordeel dat je waargenomen gedrag binnen een beperkte sample middels analytische modellen altijd kunt extrapoleren naar ieder individu binnen Nederland.

BUSINESS INTELLIGENCE
Waar kunnen we jou mee helpen?

Target audiences

Via klantsegmentaties is precies in kaart gebracht wie je doelgroep is. Nu wil je ze natuurlijk ook bereiken. Door je te richten op de juiste doelgroep en kanalen, verhoog je de respons en verbeter je de conversie.

Maar welke kanalen leveren het beste rendement? Met onze data en inzichten helpen we je om jouw klanten en prospects te vinden en bereiken, zodat je relevant en consistent met ze kunt communiceren. Met de koppeling van onze data aan online gebruikersprofielen is gerichte communicatie via social media en display advertising kanalen mogelijk. 

Of het nu online, per post, folder, in de winkel of door-to-door is, wij weten je doelgroep precies te vinden. Effectief en efficiënt nieuwe klanten werven. Dat noemen we prospect targeting 2.0.

Data driven communicatie

Je weet wie je doelgroep is en waar je ze kunt vinden. Maar welke boodschap geef je aan welke consument om relevant te blijven en ze aan je te blijven binden?

In een wereld met miljoenen consumenten, waar meerdere aanbieders op meerdere contactmomenten diezelfde consumenten aanbiedingen doen, is het moeilijk om je omzet te verhogen en je conversie te maximaliseren binnen je marketingbudget en –strategie. Door je communicatie op de juiste wijze in te richten, kun je de juiste consument op het juiste moment de juiste boodschap brengen.

Wilt u weten of Business Intelligence uw bedrijf een voorsprong kan geven?
Neem dan contact op met
Lex van der Putten
L.vanderputten@ursua.nl
Mobiel: + 31.(0). 6 53 13 26 88
Insights Creation
Vernieuwing en verbetering varen wel bij bijzondere inzichten. Onze moderne data omgeving leest data razendsnel in en vertaalt het naar een single customer view.

Door jouw data te crunchen met de rijke consumentendata en -segmentaties van Whooz, ontstaat nieuwe informatie die je organisatie gebruikt voor het analyseren van consumentengedrag. Zo brengen we in beeld wie jouw doelgroep is en waar kansen liggen om klantwaarde te verhogen en risico’s te beperken.

Insight creation is een product van interpretatie. Aangezien niemand jouw business beter kent dan jijzelf, is jouw bijdrage van belang.De uitkomst van het crunchen van data is een grote hoeveelheid analyse componenten. Deze presenteren wij in korte, bondige en overzichtelijke rapportages en dashboards en worden toegelicht binnen het perspectief van jouw business en doelstellingen. Hiermee leggen we waardevolle inzichten bloot.

Consumenten stellen steeds hogere eisen en relevantie, snelheid en toegankelijkheid worden steeds belangrijker. Organisaties die over onvoldoende data beschikken om een zo compleet mogelijk klantbeeld te vormen, lopen het risico de verkeerde content aan de verkeerde consument aan te bieden. Met behulp van de Whooz data en inzichten kun je klantgesegmenteerd communiceren. Zo haal je optimaal resultaat uit ieder contactmoment.
Laat je ook verassen en haal meer rendement uit je eigen data met URS Business Intelligence!
Whize Data

Download hier de brochure

Meer weten over extra rendement?
ADRESGEGEVENS
Unified Retail Services UA
Emma Goldmanweg 8G
5032 MN Tilburg
The Netherlands
BEDRIJFSINFO
KVK nummer : 68 36 72 95
BTW nummer : NL 8574.13.843.B01
CONTACT

Tel.  +31 (0)85  066 49 00
E-Mail:  info@ursua.nl
OPENINGSTIJDEN

Ma t/m vr 08:30-17:30