• aroozeboom

Business Intelligence en klantsegmentatie

Klantsegmentatie zorgt ervoor dat we klanten van elkaar kunnen onderscheiden. Dit helpt onze klanten door efficiënter met bijvoorbeeld marketing budgetten om te gaan, en door zo min mogelijk tijd en geld te verspillen. Bij URS gebruiken we klantsegmentatie als onderdeel van onze Business Intelligence. In een wereld die snel verandert, geloven we dat continu klantinzicht het kompas is dat de weg wijst naar het beste resultaat. URS maakt Big Data inzichtelijk, begrijpelijk en toepasbaar.


Efficiënt en relevant

Bij URS geven we als enige organisatie binnen telecom inzicht in kenmerken, interesses en gedragingen van alle 7,7 miljoen huishoudens in Nederland. Deze huishoudens zijn gesegmenteerd in 11 segmenten, die vervolgens zijn onderverdeeld in 59 sub-segmenten. Door deze segmentatie toe te passen kunnen we voor onze klanten een duidelijk beeld van de levensstijl, cultuur en het koopgedrag van de consument scheppen. We vertalen deze kenmerken naar efficiënte media-inkoop, een relevant productaanbod en afgestemde content.

Advies op lokaal niveau

Ons Business Inteligence systeem en de expertise van ons personeel gespecialiseerd in BI (Business Intelligence) stelt ons in staat om data te analyseren en te segmenteren. Het voordeel van BI bij URS is dat we onze klant op zowel landelijk als lokaal niveau kunnen adviseren, begeleiden en verzorgen. Local Marketing is de toekomst, we zien dat alle retailers en ondernemers naar een lokale strategie toebewegen.


Voorbeeld: In de praktijk

Een klant wil graag een flyer of brief uitsturen met een toestel deal en abonnementsvorm. Bij URS helpen we dan met het gehele proces. Zo bekijken we de klantsegmentatie en bepalen we nauwkeurig voor wie deze deal geschikt kan zijn. Allereerst moet uiteraard bepaald worden voor wat voor doelgroep deze deal is, en wat het doel van de promotie gaat zijn. Wat wil je bereiken, waar ben je naar op zoek? Verschillend doelen vragen om verschillende methodes. Wanneer dit duidelijk is, passen wij in samenspraak met de klant de deal en de doelgroep aan. De flyer of brief zal zo worden ingestoken dat de boodschap de juiste mensen aanspreekt en bereikt. Zo kunnen onze klanten tot wel 50% besparen op bijvoorbeeld folderverspreiding.

(Potentiële) klanten identificeren

Door de omgeving van de onderneming van de klant in kaart te brengen zijn we in staat de huidige en potentiële klanten te identificeren. Vervolgens wordt er gebruik gemaakt van winkeldata om te analyseren welke klanten in de omgeving de winkel al reeds bezoeken. Door vervolgens deze data met elkaar te verbinden kunnen we duidelijk maken welke omliggende postcodegebieden nog potentieel zijn voor onze klant. Op deze manier wordt ook duidelijk waar onze klant het beste in kan investeren omtrent marktpenetratie en Marketing en Communicatie technieken.


Bereiken en bedienen

De kracht van BI zit hem bij URS in het feit dat wij de inzichten die BI biedt ook daadwerkelijk in de praktijk kunnen brengen, met de expertise en ervaring van ons personeel, mede door onze Marketing Automation mogelijkheden.

ADRESGEGEVENS
Unified Retail Services UA
Emma Goldmanweg 8G
5032 MN Tilburg
The Netherlands
BEDRIJFSINFO
KVK nummer : 68 36 72 95
BTW nummer : NL 8574.13.843.B01
CONTACT

Tel.  +31 (0)85  066 49 00
E-Mail:  info@ursua.nl
OPENINGSTIJDEN

Ma t/m vr 08:30-17:30