• aroozeboom

Onderscheidend zijn binnen telecom

Bijgewerkt: 28 nov 2019

Het is vanzelfsprekend belangrijk om onderscheidend te zijn met jouw onderneming binnen de telecommarkt. Dit wordt echter steeds lastiger. Retail en telecom staan onder druk, proposities groeien steeds sneller naar elkaar toe, en het switchgedrag van consumenten neemt af. We zien een verdere verschuiving van offline naar online koopgedrag, waardoor de telecomwereld genoodzaakt is om in te spelen, om concurrenten voor te zijn of bij te houden. De telecom branche ligt dus zeker niet stil. Maar liefst 96% van de Nederlandse consumenten heeft momenteel een smartphone in bezit. (Sanoma, 2019) Dit biedt op verschillende manieren een hoop kansen.


Het onderscheiden van je onderneming is nu belangrijker dan ooit tevoren. Het aanbod producten binnen de telecom is breed, maar er is zeker ruimte voor toevoegingen en uitbreiding. Bij URS zien we toekomst in het slim en effectief verbreden van het aanbod binnen de telecom, met de noodzakelijke uitbreidingen buiten de traditionele telecommarkt. Door het aanbod van producten en diensten slim te verbreden wordt het mogelijk de klant beter en vollediger te bedienen binnen jouw telecomzaak. Je wilt als ondernemer immers dat de klant jouw retailonderneming ziet als een plek waar ze voor een zo breed mogelijk aanbod terecht kunnen, doordat jij je onderscheidend opstelt binnen de telecommarkt. Door het vertrouwen van de klant en jouw expertise als ondernemer binnen (en straks ook buiten) de telecommarkt zal de klant uiteindelijk voor meer producten en diensten bij jouw onderneming terugkeren. Het is uiteraard wel zaak om gericht en gespecialiseerd te kunnen adviseren, en je goed te informeren wanneer uitbreiding van het assortiment buiten de telecom een optie blijkt.


Een slimme toepassing is het uitbreiden van telecom gerelateerde Smart Home Producten. Deze markt maakt ook dankbaar gebruik van de Telecom, doordat vele toepassingen verbonden zijn aan een Smart Phone of de Apps’ op een Smart Phone. Door uitbreiding met deze producten en diensten ben je als ondernemer in staat ‘achter de voordeur’ van je klant uit te komen, en kun je inspelen op een hogere loyaliteit en terugkerende klanten.


Door als ondernemer gebruik te maken van URS Business Solutions kan URS je onder andere vertellen welke uitbreidingen van jouw assortiment een logische vervolgstap zouden kunnen zijn. Dit kan op lokaal niveau worden toegepast, wat enorm effectief zal blijken. Niet iedere klant in elke regio van Nederland is geïnteresseerd in dezelfde producten en diensten. Bij URS begrijpen we dit. Door onze volledige klantanalyse op bijzonder nauwkeurige wijze toe te passen kunnen we jouw onderneming van het beste advies voorzien.


In het volgende artikel zal worden ingegaan op een andere mogelijke uitbreiding buiten het standaard assortiment van telecom.

ADRESGEGEVENS
Unified Retail Services UA
Emma Goldmanweg 8G
5032 MN Tilburg
The Netherlands
BEDRIJFSINFO
KVK nummer : 68 36 72 95
BTW nummer : NL 8574.13.843.B01
CONTACT

Tel.  +31 (0)85  066 49 00
E-Mail:  info@ursua.nl
OPENINGSTIJDEN

Ma t/m vr 08:30-17:30